divendres, 14 d’octubre del 2016

Lectura en Parelles

Avui hem fet la primera sessió del Programa de Lectura en Parella amb els alumnes de 5è i 6è del curs 1617.
Per dur a terme aquest Programa, els mestres rebem assessorament del Grup de Recerca sobre l'Aprenentatge entre Iguals (GRAI) de la Universitat de Barcelona.
L'escola inverteix molt de recursos en organitzar sessions setmanals on els grups es reparteixen entre tres mestres aconseguint una ràtio de 1/ 8, és a dir 8 alumnes de cada classe per 1 mestre. Un vertader luxe!
La dinàmica de les sessions es centren en el treball entre iguals on un alumne de 6è fa de tutor d'un alumne de 5è durant la lectura de diferents tipus de text. Les parelles són estables i els alumnes aprenen a treballar junts, a respectar les seves diferències i a enriquir-se mútuament.
El suport de les famílies és fonamental. Els alumnes  tutors han de preparar la lectura a casa, amb les indicacions que el seu mestre els hi haurà ja  donat a classe.
L' escola sol·licita l'ajuda de les famílies en relació a la supervisió d'aquesta feina. A tal efecte els nin demanaran als pares que els hi signin la tasca una vegada finalitzada. També és de molta utilitat que els infants puguin llegir en veu alta davant qualcú que els escolti, els animi i els feliciti per la feina feta.
Als resultats de  l'avaluació de la Comprensió Lectora dels nostres alumnes que el Departament de Psicologia de l'Educació de la Universitat de Barcelona ens va facilitar el curs passat , varem obtenir un progrés de quasi un 4% ( diferència entre els resultats obtinguts a principi de curs i a final de curs).
Així doncs, enguany continuam Llegint en Parella!!!