divendres, 15 de desembre del 2017

Al CEIP Son Ferrer ensenyam i aprenem junts a resoldre conflictes.

Conviure vol dir viure junts, relacionar-nos respectant uns acords establerts que permeten garantir el benestar de tots. Això requereix un aprenentatge. I els aprenentatges sorgeixen de les equivocacions, de les errades. Quan ens equivocam, és quan aprenem.
A l'escola en moltes ocasions els infants no encerten amb la gestió de les seves  emocions, en l'expressió dels seus desitjos, en el respecte dels altres, en l'establiment d'acords...  I és llavors quan els mestres han de desplegar totes les seves eines i recursos, tota la seva creativitat per reconduir la situació i aconseguir que de l'equivocació sorgeixi un aprenenatge. Tal vegada dels més valuosos que es produeixen entre les parets de l'escola, útil per a la resta de la vida. 
Durant aquesta setmana s'han hagut de gestionar situacions com aquestes a la nostra escola. Diferents membres de l'Equip Docent i l'Equip Directiu  s'han coordinat, han compartit estratègies i han acompanyat als infants en la recerca de solucions. Hem invertit molt de recursos personals i de temps ja que consideram que l'educació emocional és una inversió de futur. Sembrar per recollir.
En les imatges vos mostram un cercle on han intervengut el coordinador del Programa de Tutoria entre Iguals (TEI) i la tutora de 5èB i on es va reflexionar sobre un conflicte a través d'una conversa.
L'objectiu és que els nins i nines vagin assolint una sèrie d'estratègies i d'habilitats que els hi permetin relacionar-se de manera assertiva. Dins i fora de l'escola. Ara que són infants i en el futur, quan siguin adults.